Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

slaaf van christus

• boerenkool

Slaaf van Christus

Het is nogal een schokkende ervaring om slaaf van christus te zijn. Job had voor zijn beproeving van God gehoord. Na zijn beproeving ZAG hij God.

Voor mij geldt dit ook. Vooral als God geeft en ook weer neemt. Had ik eindelijk geld gespaard van mijn uitkering, komen er weer rekeningen van het ziekenfonds: eigen bijdrage: 150 euro. En ga zo maar door.

Ik had liever gehad als er gestaan had: God geeft en laat het je houden. Zo’n god willen we allemaal wel. God gaat door tot er een soort breekpunt is gekomen. Namelijk als je de strijd opgeeft en je erbij neerlegt hoe het verder gaat. “We zien wel waar het schip strandt,” is een bekende uitdrukking.

Dezelfde beproeving van Job zien we bij Jezus in Gethsemané. Niet Golgota was Zijn crisis maar Gethsemané. Zijn strijd met God was erop gericht om het verloop van de gebeurtenissen tot en met de kruisiging misschien op een andere manier opgelost te krijgen. Was er misschien een andere weg dan het kruis? Die vraag stelde Jezus wanhopig aan zijn vader.

Nee.

Daarna raakte Jezus over zijn breekpunt heen. “Uw wil geschiedde,” was Zijn antwoord. En er volgde een vrij ontspannen vervolg. Het was geen gemakkelijk ontspannen vervolg maar het bewustzijn was er dat dit Zijn Vader’s wil was. Het enige dat Hij nog moest doen was “er doorheen” gaan. Dat was zijn antwoord ook tegen Pilatus. Alles staat vast, niemand kan er iets aan veranderen.

Een echte slaaf van Christus bezit NIETS. Zelfs geen tandenborstel, zelfs geen familie om hem bij te staan. Alles wat hij krijgt, krijgt hij dankzij de genade van God. Daarentegen zal de slaaf van christus in de komende aion ALLES bezitten.

* Aionen zijn tijdperken

• PS

Blijf sparen. Een financiële buffer is heel belangrijk.

Jammer dat je niet bij mij in de buurt woont. Anders kon je bij mij eten en zo geld uitsparen. Uiteraad met een wijntje of biertje erbij.

Sterkte en zuinigheid toegewenst.

Je toegenegen PS

:)

• carl

Je zou het ook andersom kunnen stellen.

Wat ik heb, is wat God mij geschonken heeft.

daar hoef je geen slaaf voor te zijn. Dat ben ik dan ook niet. Ik ben eerder een broer, een goede vriend van Jesus Christus.

je broer

Carl

• baldu

Carl

Christus Jezus zei eens:

Wie zijn mijn moeder, mijn vader en mijn broers?

Ik zeg u: zij, die de Wil Mijns Vaders doen, zij zijn Mijn moeder, Mijn vader en mijn broers.

Waarom zou Hij dit zo stellig gezegd hebben?

Een vraag in zijn algemeenheid zou ik ook willen stellen:

als wij willen, dat Jezus een vriend van ons zou willen zijn, zouden wij dan ook Zijn vriend kunnen zijn?

Christus zei immers: een goede vriend is hij, die zijn leven geeft voor zijn vrienden

groet

Baldu

carl schreef:

>

> Je zou het ook andersom kunnen stellen.

> Wat ik heb, is wat God mij geschonken heeft.

> daar hoef je geen slaaf voor te zijn. Dat ben ik dan ook

> niet. Ik ben eerder een broer, een goede vriend van Jesus

> Christus.

>

> je broer

> Carl

• Dorine

Probeer ook in het hierNUmaals een beetje te genieten.

Vrede en alle goeds,

Dorine

• carl

De vragen stellen, is hen beantwoorden, Baldu.

je broer

Carl

• CU.

baldu schreef:

>

> Carl

>

> Christus Jezus zei eens:

> Wie zijn mijn moeder, mijn vader en mijn broers?

> Ik zeg u: zij, die de Wil Mijns Vaders doen, zij zijn Mijn

> moeder, Mijn vader en mijn broers.

>

> Waarom zou Hij dit zo stellig gezegd hebben?

>

Omdat Hij elders zegt het zwaard te brengen, moet er toch in families en tussen gelovigen en ongelovigen een strijdpunt zijn.

En die scheidslijn brengt ie dus zelf aan. Makkelijk zat. Lees maar eens die draadjes met Elia en Eliyahu in de hoofdrol en ik dacht Kwint en Boris aan de andere kant.

Gaat over kotsen met brokken en zo.

met groet, CU.