Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zalig zijn de armen van geest

• Steven

baldu schreef:

>

> Je houdt de schijn op Steven

>

> Baldu

Bedankt dat je me weer laat weten dat pijn niet alleen fysiek is en dat ik moet vergeven ipv de onredelijkheid van je beweringen te bevechten. Je foute beoordeling is je vergeven en daarmee is die pijn weg.

Prijs de Heer! Laat Hem jou ook genezen!

<><

• baldu

Oke

je zegt:

>

> Bedankt dat je me weer laat weten dat pijn niet alleen fysiek

> is

Dit heb ik meermalen willen benadrukken op verschillende manieren, waardoor je mij nog bevocht en dingen wenste te weerleggen die ik aangaf

> en dat ik moet vergeven

Steven, als je moet vergeven, dan ben je onvrij, en dus gebonden aan niemand meer of minder dan je overtuigingen dat jij iets zou MOETEN.

> ipv de onredelijkheid van je

> beweringen te bevechten.

Probeer eens uit te vinden waarom je dit allemaal zo onredelijk vindt, en of dit niet gewoon ook bij jou ligt.

Vraag is dan, als je het werkelijk gevonden hebt, of er nog iets over is wat iemand te vergeven valt, anders dan wat jou vergeven zou mogen worden.

> Je foute beoordeling is je vergeven

> en daarmee is die pijn weg.

Nee Steven, zo eenvoudig werkt het principe niet. Vergeven is een daad die voortkomt uit een nederig en vredelievend hart, en die niet getriggerd wordt door enig moeten en dus dwangmatig is.

Als er dan pijn is bij jou, door hetgeen ik zei, vraag ik me af hoe vaak jij hier gepijnigd wordt door mij en anderen, en waardoor dit eigenlijk ontstaat.

Vergeven van anderen is wegnemen van schuld. Dit is alleen mogelijk als er ook daadwerkelijk schuld is naar jou toe.

> Prijs de Heer! Laat Hem jou ook genezen!

Als het echt is wat je schrijft, wil ik je graag de hand reiken.

Indien het opgelegd is, herken ik alleen de moetjes en de opgelegde zaken in mijzelf, en wens me daarmee te verzoenen.

Baldu

• Steven

baldu schreef:

>

> Oke

>

> je zegt:

>

> >

> > Bedankt dat je me weer laat weten dat pijn niet alleen fysiek

> > is

>

> Dit heb ik meermalen willen benadrukken op verschillende

> manieren, waardoor je mij nog bevocht en dingen wenste te

> weerleggen die ik aangaf

>

> > en dat ik moet vergeven

>

> Steven, als je moet vergeven, dan ben je onvrij, en dus

> gebonden aan niemand meer of minder dan je overtuigingen dat

> jij iets zou MOETEN.

>

> > ipv de onredelijkheid van je

> > beweringen te bevechten.

>

> Probeer eens uit te vinden waarom je dit allemaal zo

> onredelijk vindt, en of dit niet gewoon ook bij jou ligt.

> Vraag is dan, als je het werkelijk gevonden hebt, of er nog

> iets over is wat iemand te vergeven valt, anders dan wat jou

> vergeven zou mogen worden.

>

>

> > Je foute beoordeling is je vergeven

> > en daarmee is die pijn weg.

>

> Nee Steven, zo eenvoudig werkt het principe niet. Vergeven is

> een daad die voortkomt uit een nederig en vredelievend hart,

> en die niet getriggerd wordt door enig moeten en dus

> dwangmatig is.

> Als er dan pijn is bij jou, door hetgeen ik zei, vraag ik me

> af hoe vaak jij hier gepijnigd wordt door mij en anderen, en

> waardoor dit eigenlijk ontstaat.

>

> Vergeven van anderen is wegnemen van schuld. Dit is alleen

> mogelijk als er ook daadwerkelijk schuld is naar jou toe.

>

> > Prijs de Heer! Laat Hem jou ook genezen!

>

> Als het echt is wat je schrijft, wil ik je graag de hand

> reiken.

> Indien het opgelegd is, herken ik alleen de moetjes en de

> opgelegde zaken in mijzelf, en wens me daarmee te verzoenen.

>

> Baldu

Ik zeg dat je me pijn doet en je komt met een drolverhaal. Wat is je bedoeling?

<><

• baldu

Steven schreef:

>

> Ik zeg dat je me pijn doet en je komt met een drolverhaal.

Daar jij al vindt dat het een drolverhaal is, zul je het niet echt lezen, zul je het niet willen begrijpen Steven.

Jouw pijn wordt veroorzaakt doordat ik ergens in jou iets aanraakte wat al pijn is. De pijn die je ervaart is daarom niet iets nieuws, en het is ook niet zo dat je mij daarom moet gaan vergeven.

Vaak, heel vaak probeer ik jou te begrijpen, en zelfs als ik je raak, zelfs als ik je tegen pijnlijke plekken lijk te trappen probeer ik jou niet als Steven maar als ziel te zien, als diegene die pijn ervaart daar hij zich nog zo ver weg waant van God

.

Dat jij dit nu durft te zeggen is iets waar eigenlijk dank voor gezegd mag worden. Het is alleen zo dat dit niet de juiste plek is dit zo te bespreken, daar er velen zijn die meekijken.

> Wat is je bedoeling?

Die probeerde ik te schetsen.

Ik zal het in andere woorden zeggen:

Ik heb geprobeerd je te spiegelen, d.w.z. dezelfde dingen doen als ik ervaar dat jij doet. Heel vaak heb ik geprobeerd dit te doen op de manier die mij het meest paste, doch die bereikte jou niet, ze bereikte alleen de Steven die tegen alles aantrapt dat volgens hem afwijkt van dat waar hij zo van houdt.

Begrijp dat mijn verhalen of woorden niet de bedoeling hebben strijd te leveren tegen jouw visies, maar dat ze er alleen zijn om naast de vele andere visies neer te leggen, zodat misschien bepaalde mensen zullen zien dat er meerdere invalshoeken zijn, en dat niet alles zwart of wit is, en ook niet grijs.

Gods Wijsheid is veelkleurig Steven, en indien je tracht alles waartegen je weerstand ervaart in jezelf, te zien met andere ogen, dan zal je pijn afnemen en zullen mensen je niet zomaar kunnen kwetsen.

Ik hoop werkelijk dat je wil begrijpen, wat ik hiermee zeggen wil

Wij zijn 2 mensen die uit verschillende werelden lijken te komen, en soms bevechten zij elkaar omdat ze elkaar niet begrijpen.

Besef dat het ware Armageddon in je eigen hart plaatsvindt, en niet door iemand anders wordt gevoerd.

groet

Baldu

> <><

• Steven

Je zegt dat ik schijnheilig ben en dan moet ik je nog serieus nemen ook? Get real pipo.

<><

• baldu

Steven

Je moet helemaal niets.

Over je heiligheid kan ik helemaal niets zeggen, dus dat neem ik bij deze terug oke?

Wat je houding betreft kan ik echter wel veel zeggen, want dat toon je, en dat is al door mij benoemd.

Als ik hiermee een opening kan bieden, wat is dan jouw reactie?

groet,

Baldu