baldu schreef:
>
> Een vraag aan christenen;
>
> Wanneer zijn mensen volgens jullie toe aan bekering, in de
> zin van hun levenswandel afstemmen op de leer van Christus
> Jezus?
In wezen incarneer je daarom: afstemmen willen op de leer van Christus, omdat er iets in je aanwezig is, wat daarnaar hunkert en daarnaar zoekt ..hier.. in deze materie..
> Hoe pakken jullie dit aan, d.w.z. hoe merk je dat iemand
> ontvankelijk is, en op welke manier gaan jullie dan te werk?
> Denk eens aan welke voorwaarden nodig zijn die de ander een
> veilig gevoel geven.
Wat ik gemerkt heb is dat wanneer je zoekt naar die leer van Christus, terwijl je nog niet bewust beseft wat Dat inhoudt, die Kennis/Leer werkelijk Herkent wordt door ´dat iets´ wat zoekt.
Met andere woorden: de Waarheid wordt herkend wanneer deze gebracht wordt. En de Waarheid wordt meer en meer herkend naarmate het hart hiervoor open gaat staan, omdat het hart, dat iets, zich meer en meer gaat richten op dit herkennen van de Waarheid..Geest.
De voorwaarden zijn dan ook, dat wil je deze Waarheid kunnen tonen, er een open hart, een gereinigd hart voor nodig is door de Geest Zijn werk te laten doen in jezelf, en daardoor bij de ander, want..Geest zal dat ´iets dat zoekt´ in de ander ook doen vibreren..
En een gereinigd hart, is een zuiver hart zonder ´eigen inbreng of inmenging´.
> Een andere vraag is: hoe bekeer je nu iemand die wars is van
> de leerstellingen over God die men vroeger pleegde te doen in
> de trant van hel en verdoeminis?
> Als deze niet te bekeren is, hoe ga je dan met elkaar verder
> het gesprek in, en hoe kijk je dan naar de ander
Ik denk dat je niet moet focussen op het willen bekeren van de ander, maar op God. En vanuit die focus zal God door jou heen werken. Zeg maar ´God Dienen´.
De ander is nog steeds op zoek, ook al ontkent hij in alle toon-aarden, zonder dit zelf te beseffen. Alleen de vibratie zal misschien eens gevoeld worden, en deze Vibratie uitzenden is het enige wat je als Christen kan doen.
Tja, het schrijft wel simpel op, maar ik merk natuurlijk, dat deze ´praktische kant´ zijn tijd nodig heeft..
> groet
> Baldu