Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Ajax is in de Heer

  • Frederik D

    Zo is het maar net.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ik ben voor nac heb je daar iets van :)

  • Stefan

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Precies, fascistoïde massahysterie. Fascisme en

    > massahysterie gingen hand in hand totdat er weinig

    > te juichen overbleef.

    Daar komt bij, of is van groot belang, dat het verplaatsen van de eigen verantwoording naar de groepsgeest gaat, en de eigen beslissingen in handen van de leider worden overgeheveld. Men wordt volgzaam, als een kudde. Hoe Bijbels klinkt dat laatste.

    En dat is het beeld wat ik bij het topic kreeg, en dan maakt het inderdaad niet uit of de mens onder invloed komt van een sterke leider of voetbalploeg. De mens wordt bespeeld.

    Het wordt anders als het beeld wat gevormd is door de eeuwen heen van ‘de leider’ uit de Bijbel, Jezus Christus, opeens niet buiten de mens ligt wat aanbeden moet worden, liefst met een grote groep voor de emoties met vlaggen en al, maar een ‘iets’ is wat in de mens gevormd kan worden. Dan komt er een inzien, in plaats van uitzien en verwachtingsvol verplaatsen naar een ‘ongrijpbaar fenomeen’'.

    Een innerlijk bewust worden van de slogan van samuel, is wat de mens nederig maakt. Daarin zal de mens eerder herkend worden die Hem volgt, dan in de massa die zich laat manipuleren.

  • martin85

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat is praisen?

    >

    > WE LEVEN IN NEDERLAND !!!

  • perihelium

    ¥ Lotje ­­¥ Schreef:

    ——————————————————-

    > ik ben voor nac heb je daar iets van :)

    Het filmpje gaat er juist niet over voor welke voetbalclub we zijn. Heb je wel gekeken?

  • perihelium

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Wat is praisen?

    Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet weet.

    >

    > WE LEVEN IN NEDERLAND !!!

    En in Nederland plaats jij ook wel eens Engelse muziek en teksten en hebben veel jongere christenen het over praisen.

  • perihelium

    Je haalt er van alles bij wat de maker van het filmpje zo niet bedoelt. Het gaat er om (zelf en massaal) de Heer te prijzen en niet een voetbalteam.

  • perihelium

    https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424334_10150267167664955_1414509629_n.jpg

  • samuel

    Beste Perihelium het filmpje gaat over ajax, een andere tekst erbij voegen maak het niet anders, het zijn nog steeds ajaxspelers met de ajax aanhang en de ajax kleuren.

    Het net zo als met een liedje van Bob Marley, no woman no cry, en als we dan de tekst aanpassen naar no Jesus no cry, hebben we nog steeds een liedje van Bob Marley, en de gedachte en de herinnering zal dan ook altijd aan dat originele liedje zijn.

    En zo dus ook met het filmpje van ajax, een persiflage is het, en niet erg flatteus voor de Heer.

    Maar dat is mijn mening.

  • perihelium

    samuel Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste Perihelium het filmpje gaat over ajax, een

    > andere tekst erbij voegen maak het niet anders,

    > het zijn nog steeds ajaxspelers met de ajax

    > aanhang en de ajax kleuren.

    >

    > Het net zo als met een liedje van Bob Marley, no

    > woman no cry, en als we dan de tekst aanpassen

    > naar no Jesus no cry, hebben we nog steeds een

    > liedje van Bob Marley, en de gedachte en de

    > herinnering zal dan ook altijd aan dat originele

    > liedje zijn.

    >

    > En zo dus ook met het filmpje van ajax, een

    > persiflage is het, en niet erg flatteus voor de

    > Heer.

    >

    > Maar dat is mijn mening.

    Dat is inderdaad jouw mening en de Bijbel is duidelijk over anderen die op hun manier het evangelie verkondigen; bemoei je er niet op een negatieve wijze mee. Het filmpje laat goed zien wat Ajax en haar supporters doet en daarvan in de plaats beter zou kunnen doen. En dat op humoristische wijze.