Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De eerste stap, de eerste gevoelens.

  • LeSage2

    Naast het gevoel, de sfeervan het gedicht, sprekkt mij ook het ritme aan. De zinnen ‘lopen’ daardoor heel mooi en brengen het beginrijm op een aantal plaatsen mooi naar voren.

    Bovendien vind ik het ‘afhakken’ van regels op de goede momenten gebeurd omdat op die plaatsen de sfeer net een nuance wijzigt.

  • LeSage2

    Wat maakt volgens jou een gedicht tot een gedicht?

  • samuel

    Geweldig verkondigen dat men zg vrij is van het juk van het geloof, maar wel blijven rondhangen hier met een haast ziekelijke hang naar geloof!

    Hoe bedoel jezelf in de maling nemen!

  • Douce.

    Toen ik, enige tijd geleden, beweerde dat jij hier je platform zocht om je verleden te verwerken, begreep je met niet?

    Misschien begrijp je het nu?

    Afijn, alhoewel ik de gevoelens die dat z.g. gedicht beschrijft begrijp, vind ik het geen gedicht in de poëtische lijn, dus zeker geen literair hoogstandje.

    Uit welk tijdsschrift komt het? Ik ken er wel een stuk of vier waaruit het geplukt kan zijn..:)

    Douce

  • CU

    In plaats van het verwensen van iemand kan je mij ook op de korrel nemen. Verwens me het winnen van een hoofdprijs. Mag ook over een jaar zijn, hoor.

  • LeSage2

    Heb ik bij mezelf ook al eens geprobeerd. Helaas - met het verglijden der jaren blijken ook mijn magische krachten af te nemen:)

  • LeSage2

    Douce Schreef:

    ——————————————————-

    > Toen ik, enige tijd geleden, beweerde dat jij hier

    > je platform zocht om je verleden te verwerken,

    > begreep je met niet?

    > Misschien begrijp je het nu?

    Als je een gedicht tegen komt dat je aanspreekt en herkent, betekkent dat dan dat je dit platform zoekt voor verwerking?

    > Afijn, alhoewel ik de gevoelens die dat z.g.

    > gedicht beschrijft begrijp, vind ik het geen

    > gedicht in de poëtische lijn, dus zeker geen

    > literair hoogstandje.

    Wat zijn daar jouw kriteria bij?

    >

    > Uit welk tijdsschrift komt het? Ik ken er wel een

    > stuk of vier waaruit het geplukt kan zijn..:)

    >

    > Douce