Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Sinear, bakermat van de mensheid

  • Frederik D

    De degeneratietheorie. Mensen zijn gedegenereerde engelen, apen zijn gedegenereerde mensen, otters zijn gedegenereerde apen, vissen zijn gedegenereerde otters ….. (enzovoort) en bacterietjes zijn gedegenereerde pantoffeldiertjes. En de tijd is zo gedegenereerd dat toekomst verleden is en omgekeerd.

  • Frederik D

    Marvin Lubenow is a Young Earth Creationist. His most well-known work is

    Lubenow, Marvin L., Bones of Contention: a Creationist Assessment of Human Fossils. Baker Book House. Grand Rapids MI.

    In September of 2000, Lubenow went on the radio and reported that Neanderthals had been discovered with an array of instruments including bagpipes, a tuba, a triangle and a “xylobone”. He also reported that there were cave paintings of these Neanderthals in a marching band . It turns out that Marvin Lubenow's report of “xylobone”'s and Neanderthal marching bands was based on an April Fools prank by Discover magazine in 1997. Marvin Lubenow's erroneous report was quickly retracted by the Institute for Creation Research after the April Fools prank was explained to them by a real scientist, Jim Foley.

    ———————–

    http://evolutionwiki.org/wiki/Marvin_Lubenow

    Iemand die zo gemakkelijk is te foppen, valt niet serieus te nemen.

  • Frederik D

    Er wordt veel gekletst in dat artikel maar er worden geen bewijzen geleverd. Uiterst triest dat jij ons op zo'n flodderig flutartikeltje trakteert.

  • Frederik D

    Vanouds geloven de Akha’s in een hoogste god en schepper van de wereld, die zij Jabi-oelâ noemen. Deze maakte de aarde, liet water uit de bergen vloeien, schiep de frambozenstruiken, de bamboebossen en het gras.

    Jabi-oelâ stelde vervolgens twee hemelse wezens aan om de aarde te regeren, Pìtso en Pìsà. Zij kwamen echter in opstand tegen de godheid, die hun daarop hun macht ontnam.

    De overleveringen van het bergvolk verhalen ook van een geweldige watervloed. Slechts twee personen overleefden die ramp. De godheid gaf hun een toverstaf. Alles wat ze ermee aanraakten, konden ze weer tot leven wekken.

    Hun gedichten maken ook melding van een spraakverwarring. Centraal daarin staat een boom waarvan de wortels zich in de aarde bevonden en waarvan de kroon zich uitstrekte tot aan de maan. Deze boom was een garantie voor de eenheid van de mensheid.

    Op een dag werd de boom gekapt. Terwijl de stam viel, rukte de kroon brokstukken van de maan af. Die littekens worden er nog steeds gezien als donkere vlekken. De saamhorigheid onder de mensen verdween en elke familie kreeg een nieuwe taal. Sommigen haastten zich daarop naar de dalen, maar de Akha’s vluchtten tot hoog in de bergen.

    ————————————

    De overeenkomst met Genesis is te globaal om treffend te zijn. Maar voor wie zich in het duister bevindt, zijn alle katten zwart en lijken alle katten dus op elkaar hoewel ze bij licht totaal niet op elkaar lijken.

  • theo

    Inderdaad.

    Ik zag het op het NOS journaal en die meldden ook dat wereldwijd op het nieuws was dat de evolutietheorie in de kast kan en dat de bijbel een geschiedenisboekje is.

    Inmiddels zijn miljoenen atheisten christen uh joodsgelovige geworden en alle politieke en religieuze moslim leiders komen in spoedzitting bijeen morgen hoe nu verder nu dit allemaal bewezen is.

    Ik zie nu brekend nieuws van CNN dat verbijsterde en ontdane wetenschappers interviews geven dat ze het fout hebben gezien.

    Oftewel: Stompzinnige bezigheid om de bijbel vooral te “”bewijzen“”….Bewijzen van wat??

    De Bijbel heeft toch gelijk…dat boek is al jaren geleden uitgegeven en ook onderuitgehaald.

    .

  • LiaDonkers

    > Ik zie nu brekend nieuws van CNN dat verbijsterde

    > en ontdane wetenschappers interviews geven dat ze

    > het fout hebben gezien.

    Ja, je kunt je kerk ombouwen tot synagoge.

    Ik heb nog wel wat evolutieboeken hier op de plank staan. Die ga ik straks verbranden, net als de boeken van de magi"ers in Efeze.

    Lekker warm met die kou.

  • CU

    Jammer. En ik was nog wel zo'n fan van de zonen van God uit Gen. 6