Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Krijgt de Jehovah`s Getuige wel de juiste informatie?

  • Malakh

    Ik heb (nog) geen sluitend bewijs gevonden dat JG betrokken zijn geweest bij de vrijmetselaars… Even zeggen dat ik niets tegen de vrijmetselaars heb… Ze zijn een genootschap met enkele vreemde praktijken, en veel van die praktijken worden hemelsbreed uitgesmeerd door mensen die er nooit lid van zijn geweest. Ik denk dat fantasie hier een grote rol speelt.

    Net zo met de JG. Zowel de vrijmetselaars als Russell hebben elke betrokkenheid met elkaar ontkend. Meer nog Russell heeft uiteindelijk gezegd dat sommigen hem de “geheime” handdruk wilden geven, en dat hij dat vreemd vond.

    Meestal komt het terug op wat Russell geloofde rond de piramides van Gizeh (en het monument die ter ere van hem was opgericht, wat trouwens pas later is toegevoegd, Russell ligt in een gewoon graf zoals al de anderen op de begraafplaats), en dan enkele beelden die overeenkomen met enkele beelden die ook de vrijmetselaars leken/lijken te gebruiken, maar ook daar wordt nogal door voorstanders van de gedachte in gesjoemeld (zoals het beeld dat men altijd aangeeft met het teken die ook op de oude wachttorens stond, die jonger is dan het teken op de wachttoren)…

  • Frederik D

    Veel vrijmetselarij is tamelijk onschuldig. Jongensclubjes met enige rare ritueeltjes. Maar om daar nou Satan achter te zien?

    In het recente verleden heb ik hier op dit prikbord al geschreven dat het WTG en de vrijmetselarij twee verschillende werelden zijn en dat al was een founding father van het WTG een vrijmetselaar, wat dan nog.

    Overigens heb ik wel kritiek op het WTG. Maar men moet het WTG niet van alles beschuldigen.

  • BOAZ

    Malakh Schreef:

    ——————————————————-

    > Doe je zelf ook wat onderzoek, of geloof je alles

    > wat je leest?

    Oh, dus jij bent een JG.

    Iemand die met de verkeerde naam van God de deuren langs gaat komt bij mij niet geloofwaardig over.

    Subliminals komen ook nog steeds voor in de bladen Ontwaakt en de Wachttoren en in andere publicaties.

    Boaz.

  • BOAZ

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Veel vrijmetselarij is tamelijk onschuldig.

    > Jongensclubjes met enige rare ritueeltjes. Maar om

    > daar nou Satan achter te zien?

    >

    > In het recente verleden heb ik hier op dit

    > prikbord al geschreven dat het WTG en de

    > vrijmetselarij twee verschillende werelden zijn en

    > dat al was een founding father van het WTG een

    > vrijmetselaar, wat dan nog.

    >

    > Overigens heb ik wel kritiek op het WTG. Maar men

    > moet het WTG niet van alles beschuldigen.

    Dan is het boek van Robin de Ruiter “De verborgen macht achter de Jehovah Getuigen” zeker een aanrader.

    En er gaat erg veel geld richting Brooklyn.

    Boaz.

  • Frederik D

    Malakh lijkt mij eerder iemand die los staat van het WTG maar wel veel dogma's van het WTG erop na houdt. Ik denk niet dat hij aan de deuren loopt te leuren en te zeuren.

  • Ellen-Josee

    En voor degenen die denken dat ik dat allemaal zelf verzin over de Vrijmetselarij, hier informatie afkomstig van de Vrijmetselarij zelf - die in bedekte termen hetzelfde zeggen als ikke: http://www.vrijmetselarijalkmaar.nl/index.php/informatie/hoe-werken-wij

    Wees vooral attent op de ‘inwijding waar niets over kan worden verteld’. Ja, daar ga je dan met je geheimen en je beloftes en bezweringen….

    En geen weg terug, want je zweert op je leven.

    Ellen

  • BOAZ

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Malakh lijkt mij eerder iemand die los staat van

    > het WTG maar wel veel dogma's van het WTG erop na

    > houdt. Ik denk niet dat hij aan de deuren loopt te

    > leuren en te zeuren.

    Het is koud buiten dan maar leuren en zeuren vanaf een laptoppie.

    Maakt Malakh toch zijn uurtjes rond.

    Boaz.

  • Channah

    Waarom ben jij zo bang voor de Vrijmetselarij, Ellen Josee? Als er bij jou te Zwolle vier loges - zo heet dat - zijn, zou ik daar maar eens vragen of je wat meer informatie kunt krijgen of wanneer er een voorlichtingsbijeenkomst wordt gehouden. Er gaat dan een wereld voor je open.

    En vind je dit niet een prachtig standpunt:“Vrijmetselaars lopen niet te koop met hun bezigheden, juist niet. Ze staan op het standpunt dat door hun gedrag en hun ”zijn“, moet blijken dat zij een aanwinst voor de gemeenschap zijn. Min of meer onder het motto: kijk eerst naar jezelf voordat je een ander ergens van beticht of oordeelt.” Heb ik gekopieerd van de site waar jij naar linkte. Misschien heb je die zelf ook niet gelezen, net als die site over het Jeroen Bosch-museum, dus ik attendeer je er maar even op.

    Overigens is dit een betere site om je op de Vrijmetselarij te oriënteren: Vrijmetselarij

  • Ellen-Josee

    Channah Schreef:

    ——————————————————-

    > Waarom ben jij zo bang voor de Vrijmetselarij,

    > Ellen Josee?

    Hoe kom je er nou weer bij dat ik bang ben?

    > Als er bij jou te Zwolle vier loges -

    > zo heet dat - zijn, zou ik daar maar eens vragen

    > of je wat meer informatie kunt krijgen of wanneer

    > er een voorlichtingsbijeenkomst wordt gehouden. Er

    > gaat dan een wereld voor je open.

    Is helemaal niet nodig, ik weet precies wat de Vrijmetselarij inhoud.

    > En vind je dit niet een prachtig

    > standpunt:"Vrijmetselaars lopen niet te koop met

    > hun bezigheden, juist niet. Ze staan op het

    > standpunt dat door hun gedrag en hun “zijn”, moet

    > blijken dat zij een aanwinst voor de gemeenschap

    > zijn. Min of meer onder het motto: kijk eerst naar

    > jezelf voordat je een ander ergens van beticht of

    > oordeelt."

    Daar zit ik nou juist aan te refereren.

    >Heb ik gekopieerd van de site waar jij

    > naar linkte. Misschien heb je die zelf ook niet

    > gelezen, net als die site over het Jeroen

    > Bosch-museum, dus ik attendeer je er maar even

    > op.

    Je moet eens ophouden! Iedereen kan zich wel eens vergissen en een vergissing over reproducties is een stuk minder schadelijk als een vergissing over een occulte broederschap.

    > Overigens is dit een betere site om je op de

    > Vrijmetselarij te oriënteren: Vrijmetselarij

    Oh ja?

    Zoals gezegd, ik hoef mij niet te orienteren.

    Maar als jij zo geinteresseerd bent, wat let je? Dan hoef je jij hier ook niet steeds tussen anders denkende christenen te begeven.

    .

    Ellen

  • Otis

    Twee betweters, dat moet wel botsen.:D