Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Gelovigen hebben helaas geen vrije wil

  • Daan

    Natuurlijk niet, het is onmogelijk. Dit weet iedereen.

    Het gaat stapje voor stapje.

    En wanneer de veelvraat na jaren op gewicht is, moet al dat overtollige vel nog verwijderd worden.

    Hier hebben de magere mikken dan weer geen last van, maar net zoals jij zegt : Het gaat stapje voor stapje en nooit ineens.

  • Stefan

    >Dat is het Ellen, in je geloof gaan staan, en handelen, Hij die in jou is, is sterker als die in de wereld is!

    Mooi.

  • Stefan

    Thomas Schreef:

    ——————————————————-

    > >Dat is het Ellen, in je geloof gaan staan, en

    > handelen, Hij die in jou is, is sterker als die in

    > de wereld is!

    >

    > Mooi.

    Als de Waarheid vrij maakt, waaruit is de wil dan om de Waarheid lief te hebben?

    Deze bovenstaande vraag stelde ik in een andere reactie in dit topic over de vrije wil, en heeft min of meer met jouw regel te maken; het is Zijn wil doen waaruit het handelen blijk geeft. Dat is de wil van de Vrije.

  • Ellen-Josee

    Ja dat weet ik toch?

    Daarom dacht ik juist dat Frederik het beste met jou kon gaan, tenslotte ben jij ervaringsdeskundige. En dan kunnen jullie er saampjes nog over doorpraten.

    En als ik me dan nog herinner dat jij ooit op een site er binnen een kwartier af werd gesmeten omdat je beweerde in sinterklaas te geloven, kan het toch nog heel leuk worden. Ik ben een beetje bang dat anders Freek in zijn uppie helemaal onder de voet wordt gelopen. Het kan namelijk ook eng worden als ze je gaan genezen.

    Ellen ;)

  • Albert

    Chris Schreef:

    ——————————————————-

    > samuel Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Verzin eens een variant!

    >

    >

    > Frederiks paard plast tegen jouw toren

    XX fladdertje:):)

  • Albert