Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Interpretaties

  • perihelium

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Nou, volgens jou komt lang niet elke christen in

    > het heerlijke hiernamaals.

    Volgens mij? Een Christen is iemand die in Jezus gelooft en Jezus volgt en de Bijbel is duidelijk over redding in Christus. Je zou je druk moeten maken om wat de Bijbel zegt, voor jou persoonlijk.

    > Wie een bijbelpassage

    > incorrect uitlegt, komt volgens jou in de hel.

    Waar heb ik dat gezegd?

    > Dus

    > Channah had een nobel voornemen: de goede man op

    > zijn foute uitleg wijzen en hem zo proberen te

    > hoeden voor een enkeltje hel.

    Het is hypocriet een ander te willen behoeden voor iets dat je zelf niet gelooft.

    >

    > Komen JG's volgens jou in het heerlijke

    > hiernamaals?

    Het gaat er niet om of er volgens mij redding is voor jg's of voor jou, maar of het zo is.

  • ¥ Lotje ­­¥

    Waarop de meneer beweerde dat Moeder het wel kranig gevonden zou hebben van Maria dat die zomaar helemaal in haar eentje zo'n lange en gevaarlijke reis aanvaardde

    **********************************************************************************************************

    Vooraf als iemand overleden is , komt iemand thuis zoals pastor , dominee . voor een gesprek . De familie verteld hoe haar levensloop geweest is . ze vragen hoe ze de crematie willen hebben en nog meer van dat . misschien nog bidprentjes .

    Er word ook wel eens van wat de familie verteld heeft, voorgelezen …………. de predikant hier ( zo zie ik het ) heeft zich ingeleefd in die moeder . Je schrijf ook : beweerde dat moeder . Dus kinderen zouden gezegd hebben …….ons moeder zou dit en dat gezegd hebben………

    Jij gaat er op duiden of dat in de bijbel staat . nee het is gewoon hoe die moeder van de familie zou zeggen .en de kinderen dat zo verteld hebben tegen de predikant.

    Daarbij wie ga er toch bij een droevig iets van een ander amok maken . je bent niet goed ……..

  • ¥ Lotje ­­¥

    Je stoort je aan het inlevingsvermogen van die man maar je stoort je niet dat het als afscheid word gezien. De dood van een gelovige is voor een gelovige geen afscheid.

    ****************************************************************************************************

    (tu)

  • keessie

    Ongelovigen snappen dat niet zo frederik ook hier die probeert alles te begrijpen zonder dat hij de geest er voor heeft das vechten tegen de bierkaai

  • Channah

    Peri, hoewel ik iedere keer keer verbijsterd sta over jouw krampachtig aanklampen van het geloof heb ik toch een zwak voor je. En ik kan dat aanklampen vanuit jouw voorgeschiedenis, waar je geen geheim van hebt gemaakt, in zekere zin nog begrijpen ook.

    Geen kwade gevoelens dus

    Mijn mening over interpretaties zal je duidelijk zijn uit mijn eerdere reacties. Ik heb er verder niets aan toe te voegen.

  • Boris

    Het is niet zo.

  • Channah

    ¥ Lotje ­­¥ Schreef:

    ——————————————————-

    > Waarop de meneer beweerde dat Moeder het wel

    > kranig gevonden zou hebben van Maria dat die

    > zomaar helemaal in haar eentje zo'n lange en

    > gevaarlijke reis aanvaardde

    > **************************************************

    > **************************************************

    > ******

    > Vooraf als iemand overleden is , komt iemand thuis

    > zoals pastor , dominee . voor een gesprek . De

    > familie verteld hoe haar levensloop geweest is .

    > ze vragen hoe ze de crematie willen hebben en nog

    > meer van dat . misschien nog bidprentjes .

    Dat klopt,Lotje. En daarom was er vanmidsag dus ook iemand die vanuit haar geloof sprak.

    >

    > Er word ook wel eens van wat de familie verteld

    > heeft, voorgelezen …………. de predikant

    > hier ( zo zie ik het ) heeft zich ingeleefd in die

    > moeder . Je schrijf ook : beweerde dat moeder .

    > Dus kinderen zouden gezegd hebben …….ons

    > moeder zou dit en dat gezegd hebben………

    De kinderen , kleinkideren en achterklweinkinderen deden dat allemaal zelf

    >

    > Jij gaat er op duiden of dat in de bijbel staat .

    > nee het is gewoon hoe die moeder van de familie

    > zou zeggen .en de kinderen dat zo verteld hebben

    > tegen de predikant.

    > Daarbij wie ga er toch bij een droevig iets van

    > een ander amok maken . je bent niet goed ……..

    Kan je niet lezen, Lotje? Nu ja, dat is eigenlijk een ovebodige vraag dat kan je niet.

  • Frederik D

    Wentelbips.

  • Frederik D

    Ze maakt geen amok. Ze verwondert zich slechts.

  • Frederik D

    Om eerlijk te zijn denk ik dat als iemand de Heilige Geest heeft, de zinnigheid het vaak verliest van de onzin.