Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

waar is mijn topic schandpaal gebleven

  • appie

    Snap er niks van is toch een actueel onderwerp !!!!!

    Appie

  • perihelium

    appie Schreef:

    ——————————————————-

    > Snap er niks van is toch een actueel onderwerp

    > !!!!!

    > Appie

    Het bericht op zich had niet met de Bijbel te maken. Als je er een passende Bijbeltekst bij had gezocht of op een andere manier een link met de Bijbel mee had gemaakt dan was het, mits het positief staat tegenover de Bijbel, hoogst waarschijnlijk niet weggehaald.

  • appie

    Het was toch een bericht die de pastoor in zijn parochie deed uitkomen en dat heeft toch alles met de bijbel te maken dunkt mij .

    Appie

  • perihelium

    appie Schreef:

    ——————————————————-

    > Het was toch een bericht die de pastoor in zijn

    > parochie deed uitkomen en dat heeft toch alles met

    > de bijbel te maken dunkt mij .

    > Appie

    Een pastoor is niet Bijbels, wat hij deed heeft niks met de Bijbel te maken en je bericht ook niet.

  • Gonnie

    Ben jij de moderator hier.?

  • CU

    Waar het om ging:

    Afvalligen aan de ‘schandpaal’ TILBURG -

    Mensen die zich laten ‘ontdopen’ bij de katholieke kerk in Tilburg, krijgen vanaf nu met pastoor Harm Schilder te maken. De fanatieke geestelijke gaat namelijk de foto's van afvalligen ophangen in zijn kerk.

    “Op die manier kunnen de parochianen voor deze mensen bidden. En liever nog: ze overhalen om toch gewoon te blijven”, zegt Schilder.

    Het aantal uitschrijvingen uit de RK-kerk is de afgelopen weken opgelopen nadat de paus zich negatief had uitgelaten over het homohuwelijk.

    Schilder: “Als pastoor sta ik ver van de mensen af die zich uitschrijven. Ik bel meestal wel, maar dan blijkt het standpunt toch vrij definitief. Misschien dat het via bekenden wel lukt om iemand over te halen.”

    De pastoor is bekend door een conflict over het te vroeg luiden van kerkklokken.

    Zijn actie is zeker niet bedoeld als een schandpaal, stelt de pastoor in het Brabants Dagblad.

  • CU

    Als je meent te weten wat God denkt, weet je ook wat de moderator denkt.

  • perihelium

    Gonnie Schreef:

    ——————————————————-

    > Ben jij de moderator hier.?

    Had ik dan in mijn eerste bericht ‘hoogst waarschijnlijk’ gezegd?

  • appie

    Je kunt het ook zin dat er mensen die om hun prive belangen daar niet willen hangen of dat ze onder druk toch maar blijven Je kunt toch niet zonder toestemming van de persoon zijn handelswijze tegenover de rk in de publisieteit brengen lijkt mij

    Appie

  • Anna Lieze

    Het zal wel niet bij bidden alleen blijven, waarschijnlijk zitten er nog een handjevol bejaarden in zijn kerkje die bij het verlaten van de kerk een flinke kwak pruimtabak tegen de foto;s ( = afvalligen ) aan spuwen.

    Terugkeren van de afvalligen heeft bovendien geen zin

    Hebreeën 6:4-6

    Wie ooit door het licht beschenen is, geproefd heeft van de hemelse gave en deel gekregen heeft aan de heilige Geest, wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd, omdat zo iemand voor zichzelf de Zoon van God opnieuw kruisigt en aan bespotting blootstelt.

    Het is ook schending van het portretrecht.