Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kun je

  • appie

    Kun je jezus ontmoeten of moet je hem vinden?

    Appie

  • Scarlett 2de

    Het is niet moeilijk jezus op internet te vinden, hem te ontmoeten is wat anders:D

  • theo

    Op straat ook wel hoor.

    Waar ik trouwens een vervloekt ( mooi goed woord in dit verband ?? ) hekel aan heb..

    Jezus als krachtterm….Jezus wat heb ik het koud….wat is dat goor…wat heb ik me pijn gedaan..

    Alsof de naam Jezus niks voorstelt en alsof Jezus er wat mee te maken heeft dat jij het koud hebt.

    Maar goed, enige achterdocht richting appie want misschien is zijn vraag wel uiterst serieus.

    Mijn zijdelingse opmerking hier is trouwens wel serieus.

  • LiaDonkers

    Als je hem ontmoet, dan zul je hem wel gevonden hebben. Of zoiets?

  • Frans

    Als er aan je deur geklopt wordt even opendoen ;)

  • Frederik D

    De Heilige Geest als klopgeest?

  • theo

    42 Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij niet te eten gegeven, Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij niet te drinken gegeven; 43 Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij niet gehuisvest, naakt en gij hebt Mij niet gekleed, ziek en in de gevangenis en gij hebt Mij niet bezocht. 44 Dan zullen ook zij Hem antwoorden en zeggen: Here, wanneer hebben wij U hongerig gezien, of dorstig, of als vreemdeling, of naakt of ziek, of in de gevangenis, en hebben wij U niet gediend? 45 Dan zal Hij hun antwoorden en zeggen: Voorwaar, Ik zeg u, in zoverre gij dit aan één van deze minsten niet gedaan hebt, hebt gij het ook aan Mij niet gedaan.

  • CU

    Alleen maar open doen?

  • Leo

    appie Schreef:

    ——————————————————-

    > Kun je jezus ontmoeten of moet je hem vinden?

    > Appie

    Eerst even een paar Bijbelteksten.

    Ik heb lief, die Mij liefhebben; en die Mij vroeg zoeken, zullen Mij vinden.

    Maar zonder geloof is het onmogelijk Gode te behagen. Want die tot God komt, moet geloven, dat Hij is, en een Beloner is dergenen, die Hem zoeken.

    Strijdt om in te gaan door de enge poort; want velen, zeg Ik u, zullen zoeken in te gaan, en zullen niet kunnen;

    Want de Zoon des mensen is gekomen, om te zoeken en zalig te maken, dat verloren was.

    Opdat zij den Heere zouden zoeken, of zij Hem immers tasten en vinden mochten; hoewel Hij niet verre is van een iegelijk van ons.

    En na acht dagen waren Zijn discipelen wederom binnen, en Thomas met hen; en Jezus kwam, als de deuren gesloten waren, en stond in het midden, en zeide: Vrede zij ulieden!

    Daarna zeide Hij tot Thomas: Breng uw vinger hier, en zie Mijn handen, en breng uw hand, en steek ze in Mijn zijde; en zijt niet ongelovig, maar gelovig.

    En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.

    Jezus dan heeft nog wel vele andere tekenen in de tegenwoordigheid Zijner discipelen gedaan, die niet zijn geschreven in dit boek;

    Maar deze zijn geschreven, opdat gij gelooft, dat Jezus is de Christus, de Zone Gods; en opdat gij, gelovende, het leven hebt in Zijn Naam.

    Ja je kunt Jezus leren kennen hoewel hij niet meer op deze aarde rondloopt.

    Dit kan omdat Hij ons de trooster (de Heilige Geest) heeft gegeven om ons als ziende het onzienlijke te laten zien/ervaren.

    Dit zal echter nooit lukken als je niet in God en zijn zoon Jezus gelooft.

    Zie de bovenstaande Bijbelteksten als verkeersborden en zoek zijn aangezicht, Hij zal zich laten vinden zoals een vader die verstoppertje speelt met zijn kind.

    Hij zal zich achter een deur of gordijn verstoppen om dat dan zo te bewegen dat het kind altijd zijn vader zal vinden.

  • Frans

    Dat heb je goed begrepen Theo