Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe hebben we God lief?

  • ¥ Lotje ­­¥

    1 Johannes 5:3 Want dit is de liefde Gods, dat wij zijn geboden bewaren. En zijn geboden zijn niet zwaar.

    1 Johannes 2:4 Wie zegt: Ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet.

    Als we Gods geboden bewaren omdat we God lief hebben en Hij ons heeft aanvaard als zijn kind, zijn we door God gekend.

    Het is triest dat de mens zijn Schepper niet kent, de Eeuwige die ons vrede, voorspoed, naastenliefde en goddelijke liefde kan geven. De mens beproeft nog steeds zijn eigen weg, de weg van ziekte, vernedering, rampspoed, diefstal, corruptie, uitbuiting, moorden, ja zelfs talloze oorlogen.

    wat zijn we toch een vervelend volkje op aarde . De aarde die ons geschonken is……….. God heeft een Engelen geduld met ons .:S

    http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/109niemandzoektgod.html

  • Gonnie

    Ik heb God niet lief, want God wist van te voren toch hoe het zou vergaan met de wereld, het is één tranendal, zelfs de natuur is zeer wreed, niet om aan te zien als er weer een natuurfilm te zien is. Kan jij er naar kijken.?

    Uit eindelijk is het toch God die de aarde met al wat er op leeft heeft geschapen.

    En God vond dat het goed was, vind jij dat ook.?:S

  • Anna Lieze

    Pas maar op, straks moet je van 1 van onze liefdevolle broeders of zuster je breiwerkje weer oppakken

  • theo

    Bijbels gezien gaat het er ook niet om of de mens God lief heeft maar dat God de mens heeft liefgehad en lief heeft.

    Wij mensen…ja…ach.. de woorden van Majoor Bosshardt spreken mij in dit verband erg aan ( in andere verbanden trouwens ook) : God dienen is mensen dienen en mensen dienen is God dienen.

    Als we dat “”gewoon“” proberen dan komen we (WE) als mensheid verder dan met hoogmoed en sneren en betweterigheid en eigen gelijk.

    —————

  • Gonnie

    Oh zeker daar kan ik op wachten.;)

    Maar ik zou het aardig vinden van Lotje als zij weer woord daar over heeft, dat zij daar mee komt.

  • LiaDonkers

    > Bijbels gezien gaat het er ook niet om of de mens

    > God lief heeft maar dat God de mens heeft

    > liefgehad en lief heeft.

    Mmm. Ik meen me toch te herinneren dat mensen geacht worden God lief te hebben met hun hele hart en hun hele verstand.

    Zoiets heb ik wel eens opgevangen. En zo niet, dan…

    En of God mensen lief heeft….? Bijbels gezien?

  • theo

    Moet ik je nou de hele avond opnieuw bijbelles geven?

    Pas maar op…straks bekeer ik je nog.

    Overigens heb ik je net een prikbordprivemailgezonden.

  • Frederik D

    Ik heb God niet lief.

    Maar hoe zou een christen God lief moeten hebben? Met geheel zijn hart en met geheel zijn verstand. Maar wat te doen als je geen hart hebt en ook geen verstand?

    Maar kaarsjes branden voor Maria is onbijbels en slecht voor het milieu.

  • LiaDonkers

    theo Schreef:

    ——————————————————-

    > Moet ik je nou de hele avond opnieuw bijbelles geven?

    In dit geval klopte wat je mij probeerde te leren niet helemaal.

    > Pas maar op…straks bekeer ik je nog.

    Moet je eens durven.

    > Overigens heb ik je net een

    > prikbordprivemailgezonden.

    Mail beantwoord.

  • theo

    LiaDonkers Schreef:

    ——————————————————-

    > theo Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Moet ik je nou de hele avond opnieuw bijbelles

    > geven?

    >

    > In dit geval klopte wat je mij probeerde te leren

    > niet helemaal.

    Zou je denken?

    >

    >

    > > Pas maar op…straks bekeer ik je nog.

    >

    > Moet je eens durven.

    Peri heeft mij al eens van de preekstoel af willen ranselen.. ik heb al eens een verstokte atheist vrijwillig de kansel op gekregen..daar kan geen Peri tegenop.

    U bent waarschuwende waargeschuwd.