Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

„De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst!”

  • perihelium

    Nigeriaan weigert bekering tot islam: Ik blijf christen, al wordt het mijn dood

    http://www.refdag.nl/polopoly_fs/adamu_habila_s_head_1_704284!image/3821295930.jpg_gen/derivatives/landscape_300/3821295930.jpg

    http://www.refdag.nl/nigeriaan_weigert_bekering_tot_islam_ik_blijf_christen_al_wordt_het_mijn_dood_1_704286#.UOdoKyeMQIQ.nujij

    ABUJA – In het islamitische noorden van Nigeria is geweld tegen christenen aan de orde van de dag. In de deelstaten Maiduguri en Yobe bijvoorbeeld worden bijna dagelijks christenen vermoord door de islamitische terreurgroep Boko Haram. Leden van deze groep dringen ’s nachts de huizen van christenen binnen om hen met geweren of kapmessen te doden. Met name kerkleiders zijn het doelwit. Deze ‘stille moorden’ op christenen zijn zo gewoon geworden in Nigeria, dat ze vaak niet eens het lokale nieuws halen.

    In de nacht van 28 op 29 november 2012 werden in Potiskum, een stad in de deelstaat Yobe, zeven kerkleiders vermoord. Een achtste kerkleider overleefde de moordaanslag wonder boven wonder, zo maakte Stichting De Ondergrondse Kerk (SDOK) bekend.

    De 37-jarige Adamu lag die avond te slapen, samen met zijn vrouw en zoontje. Om een uur of elf werd het gezin opgeschrikt door een hard gebonk op hun voordeur. „Doe open, anders trappen we de deur in”, hoorden ze schreeuwen. Voordat ze goed en wel beseften wat er gebeurde, was de deur geforceerd en stonden er twee mannen in hun woonkamer. Een van hen had een geweer. Ze dwongen Adamu om te knielen. Zijn vrouw en zoontje moesten aan de kant gaan staan. Adamu’s vrouw werd doodsbang toen ze besefte dat deze mannen leden van Boko Haram waren.

    Geknield werd Adamu ondervraagd. De mannen vroegen hem naar zijn beroep en zijn geloof, waarop hij zei dat hij christen was. „We geven je een kans om te blijven leven, en zelfs om een beter leven te krijgen”, zeiden de mannen. Het enige dat Adamu daarvoor hoefde doen, was de islamitische geloofsbelijdenis uitspreken. Maar Adamu antwoordde: „Ik ben christen en zal dat blijven, zelfs al wordt het mijn dood.” Tegen zijn vrouw, die onbedaarlijk huilde, zei hij dat ze zich geen zorgen moest maken. „De dood van een christen is geen verlies, maar grote winst!”

    De gewapende man zette de loop van zijn geweer wapen tegen Adamu’s wang. Hij zei: „Dit is je loon omdat je weigert moslim te worden!”, en haalde de trekker over. De kogel ging dwars door Adamu’s gezicht en kwam er aan de andere kant weer uit. Adamu viel op de grond, bloed stroomde uit zijn gezicht. De mannen bedreigden de vrouw dat ze geen hulp mocht halen, anders zouden ze terugkomen om haar en haar zoon ook te doden. Ze schopten tegen Adamu’s been om te kijken of hij nog leefde. Toen hij niet bewoog, gingen ze ervan uit dat hij dood was, en ze verlieten het huis.

    Toen ze vertrokken waren, bleek dat Adamu nog leefde, ondanks het gapende gat in zijn gezicht. Zijn vrouw snelde naar buiten om hulp te halen. Niemand van de buren, die allemaal moslim zijn, kon of wilde haar echter helpen. Uiteindelijk wist ze met een geleende telefoon een politieagent te bereiken, maar die kwam niet. Pas de volgende ochtend om zes uur werd de zwaargewonde Adamu naar het ziekenhuis gebracht.

    Wonder boven wonder heeft Adamu de aanval overleefd. Hij moest in verschillende ziekenhuizen behandeld worden aan zijn verwondingen en een deel van zijn kaak moest worden gereconstrueerd. Zijn situatie is echter stabiel en er is goede hoop dat hij op de lange duur volledig zal herstellen. De behandeling van Adamu wordt gecoördineerd door het medische hulpprogramma van SDOK en haar zusterorganisaties.

    SDOK (Stichting De Ondergrondse Kerk) staat wereldwijd naast vervolgde christenen en roept christenen in Nederland op tot verbondenheid met hen

    De Christelijke Vervolging begon bij Jezus zelf. Zoals we in de bijbel kunnen lezen werd Jezus tijdens zijn berechting ronduit gevraagd: “Bent u de messias, de Zoon van de Gezegende?” Jezus liet geen ruimte voor twijfel - Zijn eerste woorden waren “Dat ben ik”. De religieuze elite in Jeruzalem wist wat Jezus hiermee zei - Het was ontzettend duidelijk voor hen dat Hij beweerde dat Hij God was. Daarom werd Jezus voor de misdaad van godslastering aan een Romeins kruis ter dood veroordeeld en werd Hij zo de eerste martelaar voor wat later de Christelijke Kerk zou worden. http://www.allaboutfollowingjesus.org/dutch/christelijke-vervolging.htm

  • Anna Lieze

    Choji Gyang, a religious adviser to the government of Plateau state, told CNN the Christians attacked a mosque Monday where Muslims had gathered. The mosque had been burned in previous religious violence.

    Read more: http://www.upi.com/Top_News/World-News/2011/08/30/Nigerian-Christians-attack-Muslims-on-Eid/UPI-47201314746810/#ixzz2H5jqx9GU

  • Anna Lieze

    Birom Christians eat Roasted flesh of Muslims they Killed in Jos, Nigeria

    Read more: http://newsrescue.com/birom-christians-eat-roasted-flesh-of-muslims-they-killed-in-jos-nigeria/#ixzz2H5mYbsAs

  • perihelium

    Er staat: “You will Not see this news on any other news media!”

  • LiaDonkers

    Christenen blijken altijd weer nog erger dan je dacht dat ze waren.

  • LeSage2

    De dood van ieder mens is een verlies. Laat ik dat vooruit toch even nadrukkelijk stellen.

    Maar dan: in de bijbel, en dan met name het NT wordt het aangeprezen om je christelijke geloof vol te houden, zelfs als dat de dood tot gevolg heeft.

    En vroeger kon ik daar als klein jochie heerlijk griezelend wegzwijmelen bij het kijken naar die films waarin christenen in de arena verslonden werden (wat je overigens nét niet zag) door hongerige leeuwen.

    “Met de kennis van nu” zou ik die mensen toe willen roepen “asjeblieft! doe het niet! breng dat offertje aan de keizer nu maar! Je leven is té kostbaar om het te grabbel te gooien! Dit KAN God's wil niet zijn!!”

  • perihelium

    Dat bericht staat daar niet.

  • perihelium

    LiaDonkers Schreef:

    ——————————————————-

    > Christenen blijken altijd weer nog erger dan je

    > dacht dat ze waren.

    Waar baseer je je op? Het gaat hier om een stam die in tijd van geweld misschien vasthoud aan oude gewoonten en er is geen christen die dat zou goedkeuren. Als het bericht al waar is.

  • Anna Lieze

    Ze zijn geen haar beter

  • LiaDonkers

    > > Christenen blijken altijd weer nog erger dan je

    > > dacht dat ze waren.

    >

    >

    > Waar baseer je je op? Het gaat hier om een stam

    > die in tijd van geweld misschien vasthoud aan oude

    > gewoonten en er is geen christen die dat zou

    > goedkeuren. Als het bericht al waar is.

    Ik dacht altijd dat christenen niet in staat waren tot het eten van geroosterd moslimvlees.

    Maar nu blijkt dat ze dat dus wel doen.

    Dat doe je alleen als je het goedkeurt.

    Waar ik het op baseer? Het staat er toch?