Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Zingende christenen verstoren broedvogels'

  • Sietse 45

    'Zingende christenen verstoren broedvogels'

    BIDDINGHUIZEN - De ruim 50.000 christenen die jaarlijks de pinksterconferentie Opwekking op het festivalterrein in het Flevolandse Biddinghuizen bezoeken, veroorzaken geluidsoverlast in het broedseizoen van vogels.

    Foto: Thinkstock Dat stelt althans de milieugroep Dronten.

    Omdat de geldende geluidsnormen ‘'enorm’' zouden worden overschreden, heeft de milieugroep bij de gemeente bezwaar ingediend tegen de vergunning voor het christelijke feest dat wordt gehouden nabij een natuurgebied.

    .De lokroep van de mannetjesvogel zou onder meer door het gezang van de bezoekers niet door het vrouwtje worden gehoord. Ook zouden al broedende vogels van hun nesten worden weggejaagd.

    ''Dat is niet bepaald opwekkend'', zei bestuurslid Gerrit van Duuren donderdag.

    http://www.nu.nl/binnenland/2995844/zingende-christenen-verstoren-broedvogels.html

    Het is me wat,

    elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is.

  • LiaDonkers

    Willen christenen nu ook al vogels bekeren?

  • Frederik D

    Vogels worden in Nederland beter beschermd tegen geluidsoverlast dan mensen. Er zijn stiltegebieden voor dieren, niet voor mensen.

  • theo

    Het is me wat.

    Ik ga niet naar dit evenement en ik wil er ook niet naartoe maar wat een muggen/vogeltjeszifters zeg.

    Als ik het goed heb dan wordt in het nabije pretpark met veel kabaal in nachtelijke uren haloween gebeest.

    Als ik op tv naar beelden zie die vanuit de ruimte zijn genomen op een ontzettend door kunstlicht verlichte aarde dan kan er geen nachtdier meer vrolijk leven.

    Autocross en motorcross en lallende voetbalhooligans en openluchtconcerten met tig decibelsens en…en…en…..

    Rond de jaarwisseling weten de dieren niet war ze het moeten zoeken van angst ( of ze moeten allemaal naar hier komen.)

    En dan is er een muggen/vliegenzifter die iets te zeuren heeft over schorre keeltjes jubelende lieve mensen.

  • Sietse 45

    Je hebt vreemde vogels op deze aardkloot die aardig gebekt zijn.

  • Sfred+

    :D

  • CU

    De vogels eten er hun buik vol aan de gemorste patat en doodgetrapte kikkers terwijl ook de kraaien zich te goed doen aan de inhoud van de weggegooide luiers.

  • Frederik D

    En wat denk je van Turkse tortelduiven die de … leegslurpen ?

  • Ellen-Josee

    Waarom hoepelen die lokroepende lijsters niet even tijdelijk op naar elders, als er zoveel concurentie is, vraag ik mij af.

    Lijkt me een natuurlijke oplossing, gewoon even verderop je ding doen, net als Gerrit van Duuren.

    Ellen

  • Sietse 45

    Zoiets moet toch samen kunnen gaan.

    Tel uw zegeningen 1 voor 1

    tel ze allen en vergeet er geen.;)