Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dat was weer even een korte oprisping van Menachum

  • Eliyahu

    Bs'd

    Menachum liet weer even zijn gezicht zien, ik stelde hem één simpele vraag: “Een God de Vader + een god de zoon, hoeveel goden is dat, één of twee?” en weg was hij.

    Zonder de vraag te beantwoorden.

    Ik heb wel zijn tegenvraag van “wie zat er in de brandende braamstruik” beantwoord, maar helaas, hij heeft niet mijn vraag beantwoord.

    En het is toch zo eenvoudig, op het nivo van 1 + 1 = 2.

    Maar jammergenoeg denken de christenen dat 1 + 1 = 1. Als het op het geloof aankomt, dan kunnen ze ineens niet meer tot twee tellen, en dan denken ze dat een God de Vader + een god de zoon, dat dat maar één God is.

    Ze hebben een andere god voor de enig ware God J-H-W-H, terwijl die toch heel helder en duidelijk zegt:

    “”Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H, uw God, Die u uit het land Egypte, uit het slavenhuis, geleid heeft. GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN!!"

    Ex 20:2

    Duidelijk toch?

  • David

    Ik heb ook altijd de drie-eenheidsleer proberen te verdedigen maar ik wil oprecht naar God zijn en kan hier dus absoluut niet iets aanhangen wat van Gods tegenstander komt. En dus een leer van Babylon is.

    En ik kan alleen maar hopen dat anderen waaronder Menachem hier oprecht tegenover staan.

    Misschien dat deze tekst de ogen doen opengaan.

    God (Vader) is van nature de enige heerser en is als enige onsterfelijk

    Alleen God kan die heerschappij en onsterfelijkheid geven en weer afnemen

    En daarom is Hij de enige ware God. (Joh 17:3)

    Jezus heeft dus de heerschappij en onsterfelijkheid niet van nature maar ontvangen en God kan het weer afnemen wanneer Hij dat wil.

    1 Timoteüs 6,14 totdat onze Heer Jezus Christus verschijnt 15 op de dag die is vastgesteld door de verheven en enige heerser, de hoogste Heer en koning. 16 Hij alleen is onsterfelijk en hij woont in een ontoegankelijk licht; geen mens heeft hem ooit gezien of kan hem zien. Aan hem zij de eer en de eeuwige kracht. Amen.

    Matteüs 24,36 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet het.

    David ;)

  • Frederik D

    Dus jij vereert én God én Jezus, dus twee goden. Dat lijkt mij nog onbijbelser dan de Triniteit.

    Het trinitarisme is een oprechte poging om het monotheïsme te behoeden tegen het polytheïsme.

    Wellicht is het joodse geloof beter dan welk christendom ook. Want het christendom is óf puur polytheïsme (zoals in jouw geval en in het geval van het WTG) of een nogal onbijbels en vooral verwrongen trinitarisme.

    Jouw bezwaren tegen het trinitarisme zijn niet achterlijk. Maar je ziet niet de balk in je eigen oog, namelijk het pure polytheïsme.

    Maar het joodse geloof heeft ook grote gebreken. Daarom zal ik de engel Gabriël vragen of hij mij een nieuw heilig boek dicteert. Over de naam van dat boek ben ik het nog niet eens. Zal ik dat boek de Koran noemen? Of de Koran? Of wat dacht je van de Koran?

  • Sfred+

    Een jood is in mijn ogen niets anders dan een arabier met een (ietsje) ander geloof ;)

  • theo

    Bis. Bis. Bis.

  • Michiel...

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Maar het joodse geloof heeft ook grote gebreken.

    > Daarom zal ik de engel Gabriël vragen of hij mij

    > een nieuw heilig boek dicteert. Over de naam van

    > dat boek ben ik het nog niet eens. Zal ik dat boek

    > de Koran noemen? Of de Koran? Of wat dacht je van

    > de Koran?

    Mohammed en de Koran zien in de triniteit de aanbidding door Christenen van de Vader, Zoon en Maria. Mohammed heeft de trinitarische leer nooit goed begrepen. Volgens islamieten aanbidden christenen in hun polytheisme naast de Vader (Allah), Jezus en Maria als aparte goden.

    De beloofde vertrooster die in de bijbel voorspeld wordt en waarin de christenen bij Pinksteren de komst van de Heilige Geest mee bedoelen die het Woord van God in het hart en op de tong legt van de leerlingen wordt in de islam pas als voltooid beschouwd met de komst van Mohammed. In de visie van de islam is Mohammed de voorspelde vertrooster die als zegel der profeten kan worden beschouwd en daarmee boven Christus is gesteld.

  • David

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Dus jij vereert én God én Jezus, dus twee goden.

    > Dat lijkt mij nog onbijbelser dan de Triniteit.

    >

    Haha ,Je kan vast beter lezen Frederik

    Als iemand jou dus eer geeft ben je ineens zijn god geworden?

    Dan lopen er heel veel goden rond in jouw ogen.

    Ik schreef: “ Er is Maar één waarachtige God die onsterfelijk is en Heerser is” en dat is Jezus dus niet

  • Eliyahu

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > Frederik D Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Dus jij vereert én God én Jezus, dus twee

    > goden.

    > > Dat lijkt mij nog onbijbelser dan de Triniteit.

    >

    > >

    >

    > Haha ,Je kan vast beter lezen Frederik

    > Als iemand jou dus eer geeft ben je ineens zijn

    > god geworden?

    > Dan lopen er heel veel goden rond in jouw ogen.

    >

    > Ik schreef: " Er is Maar één waarachtige God

    > die onsterfelijk is en Heerser is" en dat is Jezus

    > dus niet

    Bs'd

    Net zoals de christenen niet kunnen begrijpen dat 1 + 1 = 2, zo kan Fred niet begrijpen dat J-H-V-H getuigen JC niet zien als God of een god.

    Dat is te ingewikkeld voor hem.

  • samuel

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > Frederik D Schreef:

    > ————————————————–

    > —–

    > > Dus jij vereert én God én Jezus, dus twee

    > goden.

    > > Dat lijkt mij nog onbijbelser dan de Triniteit.

    >

    > >

    >

    > Haha ,Je kan vast beter lezen Frederik

    > Als iemand jou dus eer geeft ben je ineens zijn

    > god geworden?

    > Dan lopen er heel veel goden rond in jouw ogen.

    >

    > Ik schreef: " Er is Maar één waarachtige God

    > die onsterfelijk is en Heerser is" en dat is Jezus

    > dus niet

    44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, die Mij gezonden heeft, hem trekke, en Ik zal hem opwekken ten jongsten dage. 45 Er is geschreven in de profeten: En zij zullen allen door God geleerd zijn. Een ieder, die het van de Vader gehoord en geleerd heeft, komt tot Mij. Johannes 6

    13 Al uw zonen zullen leerlingen des HEREN zijn, en het heil uwer zonen zal groot zijn; 14 door gerechtigheid zult gij bevestigd worden. Jesaja 54

  • David

    Goed dat je dit aanhaalt

    Geen schepsel en dus ook geen engel zoals sommigen zeggen

    Jezus is het beeld van God de mono-genes = de enige in zijn soort in hem is alles geschapen,

    alles in de hemel en alles op aarde,het zichtbare en het onzichtbare,

    vorsten en heersers, machten en krachten, alles is door hem en voor hem geschapen.

    Hij bestaat vóór alles en alles bestaat in hem.