Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

om over na te denken ...

  • LeSage

    Een mens, net gestorven, ontmoet een engel aan de hellepoort.

    De engel zegt hem: “Het is voldoende dat je één liefdevol ding gedaan hebt in je leven. Dat zal je helpen. Denk hard na”, zei de engel.

    De man herinnert zich dat hij jaren van zijn leven aan de verkondiging van het evangelie besteedde, en velen op de bijbel, het heilige Woord van God, heeft gewezen, en velen tot God had geleid.

    De engel glimlacht en uit de hemel komt een papieren ladder die de man de mogelijkheid biedt om naar de hemel op te klimmen.

    Andere verdoemden grijpen de kans en beginnen ook op de papieren ladder te klimmen. Maar de man keert zich naar hen om en begint hen weg te duwen, vrezend dat het papier zal scheuren. Daardoor scheurt het papier inderdaad, en de man tuimelt in het eeuwige vuur.

    “Jammer”, hoort hij de engel zeggen, “de vrees voor je eigenbelang keerde het enige goede dat je deed, om in kwaad.”

  • theo

    Ik heb nagedacht.

    Ik neem zelf mijn opvouwbare allumimumum ladder mee .

  • LeSage

    dat zijn ook niet de allersterkste ladders, Theo.

    Als ik je een tip van een bevriend schilder mag geven: neem gewoon een houten ladder. Die zijn veerkrachtiger, en daardoor sterker.

  • Frans

    Zouden er mensen bestaan die nooit minstens één ding liefdevol gedaan hebben, ik denk het niet.

  • theo

    Is mij bekend maar zo'n zwarenietopvouwbarehoutenladder is lastiger meenemen/dragen.

  • CU

    Theo, maak je geen illusie. Elke ladder is tekort.

  • theo

    Nee hoor, Gods ladder is lang genoeg.

    Ik kan mijn ladder eigenlijk wel thuis laten.

  • LeSage

    Volgens de apostel Paulus is iemand die niet bekeerd en verlost is, niet in staat om het goede te doen. Laat staan iets werkelijk liefevols.

    Overigens ben ik het eerder met jou dan met Paulus eens.

    ;)

  • LeSage

    Dát wordt wel een eind klimmen, dan…..:)

  • theo

    Ik schreef eerder elders dat ik 24 uur per dag met God kampeer. De ervaring leert me dat God me wel een handje zal helpen OF….vleugeltjes geeft natuurlijk, dan heb ik helendal geeneens een ladder nodig.

    Overigens; door mijn ongein sneeuwt jou mooie metafoor wel gans onder.