Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Parousia;wat is de betekenis.?

  • Douce.

    Dankjewel!

    Douce

  • Frederik D

    De naam Jehova zelf al is een drie-eenheid want bestaande uit DRIE lettergrepen die tezamen ÉÉN woord vormen. Omdat in de Bijbel alles betekenis heeft, heeft de drielettergreperigheid van de naam Jehova ook betekenis en wel dat Jehova even drie-enig is als zijn naam.

  • theo

    > Je bedoeld uistert moeilijk.

    > De drie-eenheid,er is geen grotere smaat op Gods

    > naam Jehovah!

  • David

    Voor 1914 geloofde het wachttoren genootschap toch echt in een letterlijke wederkomst van Jezus Christus.

    Toen Jezus niet verscheen terwijl ze meenden dat hun berekening toch echt wel juist was maakten ze er maar van dat hij geestelijk was wedergekomen.

    Zo lust ik er nog wel een paar.

    Overigens is in hun 2520 jaren eindtijdberekening van een verkeerde startdatum, de verwoesting van Jeruzalem uitgegaan.

    Jeruzalem werd namelijk niet in 607 vChr maar in 586/587 v Chr verwoest.

    Dat zou betekenen dat volgens hun eindtijdberekening Jezus pas in 1935 zou zijn verschenen en dat weten de gezalfde broeders in Brooklyn heel goed.

    In 1981 zijn een aantal leden om die reden uit de raad van gezalfde broeders gestapt.

    David ;)

  • David

    Ik denk dat hij bedoelt dat het drie-enige godendom iets uit het heidendom is en niet uit de bijbel.

    In de bijbel vind je niet één keer de uitdrukking drie-enige God terwijl die gretig gebruikt wordt in de meeste christelijk stromingen.

    David ;)

  • perihelium

    David Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik denk dat hij bedoelt dat het drie-enige

    > godendom iets uit het heidendom is en niet uit de

    > bijbel.

    > In de bijbel vind je niet één keer de

    > uitdrukking drie-enige God terwijl die gretig

    > gebruikt wordt in de meeste christelijk

    > stromingen.

    >

    > David ;)

    Jezus geeft leven en vergeeft van zonde, wie anders kan dat dan God?

  • meelezer

    Ik wil daar best wat over zeggen.

    Voor mij gaat dit niet over het tot elkaar komen over een bepaalde theologie. Een mens kan discussiëren over het geloof tot hij een ons weegt, als hij niet daadwerkelijk binnengaat in levend geloof is het allemaal ijdel gezwets en tevergeefs. Men betiteld mij op dit bord vaak als ‘fundamentalistisch’. Mijns inziens komt dit omdat ik de Evangelische waarheden van de Bijbel beaam die velen in deze tijd steeds meer willen verlaten. Ik doe dit niet vanuit een soort star fundamentalisme (een beetje fundamenteel zijn om het fundamenteel zijn) maar omdat ik nu eenmaal door het geloof heb mogen weten dat deze zaken de Waarheid zijn. Maar wat veel mensen niet begrijpen is dat er achter die zogenaamd ‘fundamentalistische dogma’s' een veel grotere diepte schuil gaat dan men bereid is te zien. Men oordeelt dan naar het uiterlijk en niet in Waarheid.

    Over de Jehova's getuigen kan ik kort zijn. In mijn studententijd heb ik van heel dicht bij mogen meemaken welke ellende en verwoesting deze ‘kerk’ in de levens van vele goede mensen teweegbrengt. De Bijbel leert ons: aan de vruchten herkent men de boom. Het is pas later dat ik ook ben gaan zien dat ook de theologische basis van het Wachttoren genootschap werkelijk bol staat met verdraaiingen en leugens van het Bijbelse Evangelie en de persoon en karakter van God. Het mag dan wel zo zijn dat zij op sommige punten schijnbaar ‘Bijbelse oplossingen’ kunnen aanreiken. Toch blijven dit voornamelijk ‘thologische foefjes’ en geen levend geloof. Een goede leugen bevat altijd wel wat Waarheid. Mijn punt blijft: Ik geloof niet dat deze club het ware vuur van de Geest in zich draagt. Daarom hou ik mij er verre van. Men leest ook geen druiven van doornstruiken.

    Hierbij wil ik wel aantekenen dat het niet ik daarmee alle mensen binnen deze club veroordeel. Ik ben in de loop der tijd vele oprechte JG-en tegengekomen die werkelijk zoeken naar Waarheid. Het is jammerlijk om te moeten constateren dat deze mensen zo blijven hangen in het zoeken binnen de leer van de JG-en en daardoor nooit werkelijk binnengaan. Zouden zij zich kunnen losbreken van dit instituut, dan zouden daar velen tot waar geloof kunnen komen. Maar de prijs die zij daarvoor betalen is voor velen toch te hoog.

  • Jager

    Je van Jezus

    Ho van Holy Spirit

    Va van Vader

  • Ferry

    Misschien was het handiger als hij het dan ook gezegd had. De meeste unitariërs zijn zo gedreven in hun verkondiging dat ze over hun eigen woorden struikelen.

  • Ellen-Josee

    Dit heb je heel netjes gezegd en ik ben het er voor de volle 100% mee eens.