Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wat voor soort wereld zou U scheppen indien U God was?

  • Elia

    CU. schreef:

    >

    > Ben je er al achter waarom er een nieuwe hemel moet komen? Je

    > schrijft immers dat Jezus een nieuwe hemel en een nieuwe

    > aarde gaat maken?

    >

    > En als er dan een nieuwe aarde komt, wie schept dan een

    > wc-pot of gaan we weer over om een schepje te gebruiken?

    >

    > met groet, CU.

    Tentpin misschien wel weer - je weet wel zo'n haring.

    Of worden we zonder ontlasting geschapen.

    Met groet, Ellen

  • Elia

    Een ex collega van mij maakte zich druk over wat er in het hiernamaals met zijn nieuwe gardarobe zou gebeuren. Of er zowiezo nog wel kleren waren of dat we piemelnaakt rond moesten lopen. Hij maakte zich oprecht zorgen. Ook over zijn kapsel (kort en rechtop stijf van de gel) dat dit nu in het wilde weg zou aangroeien of dat er toch een mogelijkheid zou zijn om een kapper te bezoeken.

    Hij zou zich ongetwijfeld afvragen; of hij op de nieuwe aarde nog wel kon shoppen.

    Even zomaar wat sores van 3den over deze gedachte.

    Gr Ellen

  • Douce

    Dat vind ik wel leuk! Welk merk gel en is er ook een Armani creatie……haha, geweldig. Ach, ieder heeft zo zijn invulling, ik vind het allemaal goed zoals het is, geen opmerkingen over de goddelijke schepping. Het enige wat ik interessant zou vinden is leven in de brouwerij, dus geen saaie bedoening en geen eenheidsworst. Gewoon de cyclus zoals die nu is, zoals de hele natuur is, zoals wij zijn, gek he? Of juist niet, ik geloof dat God niet veel zal afwijken van zijn oorspronkelijke creatie en dat wij mogen meescheppen, althans het gevoel hebben dat te doen. Dan denk ik dat het allemaal IS zoals het IS en dat IS heel GOED:)

    Zoals je weet, ben ik altijd een groot voorstander van een ieders invulling van de hel en de hemel; dat maakt voor mij niet uit, het is geen onverschilligheid, maar een accepteren van verscheidenheid. En……….zo is het (althans voor mij) goed en liefdevol. Een beetje pesten en porren als aap zijnde, moet natuurlijk gewoon kunnen, ook na dit leven mag ik hopen!!!! Anders is er voor mij geen reet aan.

    Douce*D

  • Cor

    Misschien is daar ook wel 'n soort Kalverstraat, :D

    het zou zo maar kunnen

  • Douce

    Nee joh, ik voel meer voor een Korte Lijnbaan, die Amsterdamse Kalverstraat kan me gestolen worden…;) Om over een P.C. Hooftstraat in jouw “nestje” maar te zwijgen………kortom, van mij maak je never en nooit niet een Amsterdamse fan, geeft niets he Cor? Het hemelterras heeft gewoon een andere naam en er zal best een tafeltje zijn waar we elkaar tegenkomen om even een drankje te nuttigen:):):)

    Douce*D

  • Cor

    Douce schreef:

    >

    > Nee joh, ik voel meer voor een Korte Lijnbaan, die

    > Amsterdamse Kalverstraat kan me gestolen worden…;) Om over

    > een P.C. Hooftstraat in jouw “nestje” maar te

    > zwijgen………kortom, van mij maak je never en nooit niet

    > een Amsterdamse fan, geeft niets he Cor? Het hemelterras

    > heeft gewoon een andere naam en er zal best een tafeltje zijn

    > waar we elkaar tegenkomen om even een drankje te nuttigen:):):)

    >

    > Douce*D

    En de engeltjes

    ons bedienen!

    Die P,C kan mij ook gestolen worden

    Maar wij hebben weer leuke markten

    DAAAAR kan dat haagje weer niet tegenop! :D

  • Douce

    Nou dat “haagje”??? Ik ben natuurlijk helemaal Rijnmonder Cor en ik woon in Sp.

    Kun je nagaan, de meeste prikborders zitten ver boven de grens.

    Douce*D

  • Cor

    Ach natuurlijk Douce

    neemt niet weg dat amsterdam 'n heerlijke stad is

    met o.a. zijn prachtige grachten en dito bruggen!

    en mijn heerlijke Jordaan!

  • Douce

    Weet je Cor, het gaat erom dat je je vrij, gelukkig en gedragen voelt, waar je ook bent. Ik geniet op mijn manier en jij op de jouwe! Als we dat vasthouden en onze eigen weg in ontwikkeling (in/met Christus) gaan, dan zullen we zeker een eeuwige ontmoeting hebben.

    Douce*D

  • Cor

    Daar ga ik zeker van uit, Douce!

    en ook daar zal de mogelijkheid zijn om plaagstootjes uit te delen,