Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zie op Jezus Zelf

  • Steven

    "Zie op Jezus Zelf; andere lichten verbleken nu Zijn licht steeds helderder gaat schijnen.

    Ben je nog niet moe van het leven zoals je het tot nu toe hebt meegemaakt; ben je nog niet beu van jezelf zoals je bent, verzuur je niet in je huidige levensinstelling?

    Sla je ogen eens op naar Jezus Christus.

    Wil je meer dan je voedsel, meer dan je slaap, meer dan iets anders onder de hemel of in de hemel,… dat Jezus Christus je zo een maakt met Zichzelf dat jij in elk opzicht, voor altijd en eeuwig, de Zijne bent?

    God geve het je dat je hart mag gaan hunkeren en branden van verlangen, dat het mag ontwaken als nimmer tevoren, niet alleen het verlangen naar vergeving van zonden, maar naar het een zijn met Jezus Zelf…., totdat je zegt:

    ‘ik leef, doch niet ik, maar Christus in mij’"

    citaat van Oswald Chambers

    http://en.wikipedia.org/wiki/Oswald_Chambers

    uit: ‘My Utmost for His Highest’ (Nederlands: ‘Vernieuw onze dagen’)

    http://en.wikipedia.org/wiki/My_Utmost_for_His_Highest

    hemelse prijsvraag:

    1: welk Bijbel gedeelte gaat het hier om en wie heeft dat gezegd?

    2: Wat is Bijbels gezien de hemelse prijs en hoe sta jij daar tegenover?

    <><

  • Kwint

    "Zie op Jezus Zelf; andere lichten verbleken nu Zijn licht steeds helderder gaat schijnen.

    En waar maak je uit op dat het licht helderder gaat schijnen ?

  • ¥ Lotje ­­¥

    misschien ziet Steven sterretjes ;)

  • ¥ Lotje ­­¥

    Wat nou als je te vreden bent Stief???

    Wat is Bijbels gezien de hemelse prijs en hoe sta jij daar tegenover

    **************************************************************************

    In de hemel is geen bier daarom drinken wij het hier .

    Wat zal er in de hemel zijn , misschien wel rode of witte wijn.

  • Steven

    ¥ Lotje ­­¥ schreef:

    >

    > Wat nou als je te vreden bent Stief???

    Tevreden is voldaan en dat kan niemand in alle situaties uit zichzelf zijn of je moet wel erg egoistisch zijn en geen oog voor het leed in de wereld hebben.

    Alleen in Christus is er complete verlossing. Hij heeft het volbracht en in Hem heeft alles, zelfs lijden en dood, betekenis. (ook als we dat niet begrijpen)

    >

    > Wat is Bijbels gezien de hemelse prijs en hoe sta jij daar

    > tegenover

    > **************************************************************************

    > In de hemel is geen bier daarom drinken wij het hier .

    > Wat zal er in de hemel zijn , misschien wel rode of witte wijn.

    Als het niet in de hemel is waarom bid je dan ‘gelijk op aarde zoals in de hemel’ en doe je het toch hier? Beetje hypocriet vind je ook niet?

    <><

  • ¥ Lotje ­­¥

    Weet JIJ zeker dat het in de hemel is dan . ?

    Gelijk op aarde als in de hemel?????ow. Dan hoeven we niet bang te zijn . Dat we daar iets te kort komen . maar dan hoop ik wel mensen die wel honger lijden die dan ook niks te kort komen……nu eigenlijk al niet……..

    Je kan toch tevreden zijn of niet soms?? Ik ben te vreden met weinig of soms helemaal met niks.

    Moet je dan geen oog hebben voor het leed van een ander . ??? tuurlijk wel dat zie ik ook wel . Maar had het min of meer over je eigen./ mezelf……..

  • carl

    Steven schreef:

    >

    > God geve het je dat je hart mag gaan hunkeren en branden van

    > verlangen, dat het mag ontwaken als nimmer tevoren, niet

    > alleen het verlangen naar vergeving van zonden, maar naar het

    > een zijn met Jezus Zelf…., totdat je zegt:

    > ‘ik leef, doch niet ik, maar Christus in mij’"

    >

    Wat is er dan met het ‘ik’ van Steven gebeurd?

    En als ik met Steven spreek - met wie spreek ik dan? Met Steven of met Jesus?

    je broer

    Carl

  • Boris

    'ik leef, doch niet ik, maar Christus in mij'"

    Je bent dus bezeten door Jezus?

  • Sytse Kees

    Wat zou je ervan denken dat de hemel hier op deze aardbol zou zijn in plaats van weet ik waar? En dat Jezus gewoon in ons vermidden toeft geestelijk gezien lijkt me niet onmogelijk iets, {gelijk zo in hemel als hier op aarde}.

    In geval van vele tegen slagen zou kunnen denken het is een hel op aard/ alles gaat voorspoedig loopt allemaal op rolletjes bevindt me in een hemel op aard kan niet op.

    geluk en ongelukkig liggen niet ver uit elkaar/ hemel en hel ook niet.

    S.K

  • Eliyahu

    Bs'd

    Waarom zien op een valse messias die de messiaanse profetieen niet vervuld heeft?

    Waarom geloven in een man-god en niet de enig ware God J-H-W-H die één is?

    Lees hier waarom niemand in JC moet geloven: www.geocities.com/bergZion

    Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H

    “Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”

    Deut 6:4

    “Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”

    Micha 4:5