Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de hemelse machten

  • boerenkool

    de hemelse machten daar ver boven ons WETEN wie wij zijn. Ze kennen onze namen, weten waar we wonen en onze bestemming. Dit onthutsende beeld wordt in Efeziërs 3:9-11 door Paulus geschetst.

    Gods genade wordt OP DIT MOMENT bekend gemaakt aan de hemelse machten, DOOR de gemeente van Christus.

    OP DIT MOMENT, wij zien de hemelse machten niet maar zij zien ons wel. Deze hemelse machten zijn geen doden of spoken of geesten. Maar ze zijn nooit in het vlees geweest.

    Net als Jezus bewegen wij ons anoniem door de mensenmenigte. Aan de buitenkant kan niemand zien dat we christen zijn. Maar als je denkt dat NIEMAND daarboven je ziet, pas op: de hemelse machten volgen ons op de voet. Kijk omhoog en zij kijken terug. Alleen zien wij dat niet maar zij zien ons wel.

    amen

  • Gonnie

    Dit bericht valt vast in goede aarde.

  • Cor

    Leg eens uit boerenkool

    wie jij als hemelse machten ziet.

    ik ben “brand nieuwsgierig”……

    Maar maak er geen hutspot van

    al ben ik gek op dat laatste!:D

  • David

    Het is een behoorlijke verantwoording van Gods gemeente (kerk) de wijsheid van God in al haar schakeringen bekend te maken aan de hemelse machten.

    Nu dus de vraag hoe we dat doen en of we dat ook doen.

    En aan jou de vraag hoe jij via de gemeente of kerk daarin vertegenwoordigt.

    David ;)

  • DmB

    Ooooooooooeh, big brother is watching you.

  • ¥ Lotje ­­¥

    ik las hemelse nachten haha :D

  • thomas

    Het is anders dan je denkt boerenkool: de hemelse overheden en machten weten namelijk nog van niets van het Evangelie,

    en is het aan de Christen, Welke het Woord verkondigt, deze veelvuldige Wijsheid aan de hemelse machten en krachten bekend te maken…

    door het Licht der wereld te Zijn..

    Paulus’ apostelambt onder de heidenen

    Efeze 3:

    1 Om deze oorzaak ben ik Paulus

    de gevangene van Christus Jezus, voor u, die heidenen zijt.

    2 Indien gij maar gehoord hebt van de bedeling

    der genade Gods,

    die mij gegeven is aan u;

    3 Dat Hij mij

    door openbaring heeft bekend gemaakt

    deze verborgenheid, (gelijk ik met weinige woorden te voren geschreven heb;

    4 Waaraan gij, dit lezende, kunt bemerken mijn wetenschap, in deze verborgenheid van Christus),

    5 Welke in andere eeuwen de kinderen der mensen niet is bekend gemaakt,

    gelijk zij nu is geopenbaard aan Zijn heilige apostelen en profeten, door de Geest;

    6 Namelijk dat de heidenen medeërfgenamen zijn, en van hetzelfde lichaam, en mededeelgenoten van Zijn belofte in Christus, door het Evangelie;

    7 Waarvan ik een dienaar geworden ben, naar de gave der genade Gods, die mij gegeven is,

    naar de werking Zijner kracht.

    8 Mij,

    de allerminste van al de heiligen, is deze genade gegeven, om

    onder de heidenen door het Evangelie te verkondigen de onnaspeurlijke rijkdom van Christus,

    9 En allen te verlichten, dat zij mogen verstaan, welke de gemeenschap

    der verborgenheid is, die van alle eeuwen verborgen is geweest in God, Die alle dingen

    geschapen heeft door Jezus Christus;

    10

    Opdat nu, door de Gemeente, bekend gemaakt worde aan de overheden en de machten in de hemel de veelvuldige wijsheid Gods;

    11 Naar het eeuwig voornemen, dat Hij gemaakt heeft in Christus Jezus, onze Heere;

    12

    In Wie wij hebben de vrijmoedigheid, en de toegang met vertrouwen, door het geloof aan Hem.

    13

    Daarom bid ik, dat gij niet vertraagt in mijn verdrukkingen

    voor u, hetwelk is uw heerlijkheid.

  • boerenkool

    “Opdat nu, door de Gemeente, bekend gemaakt worde aan de overheden en de machten in de hemel de veelvuldige wijsheid Gods.”

    Nu = Nu!

  • boerenkool

    interessante vraag David, zal ik over nadenken.

    Verder zit ik niet bij een kerk of gemeente. (Alleen de gedachte al)

    Mijn theorie is dat God via ons de genade aan de hemelse machten kenbaar maakt.

    Net zoiets als bidden. Als je ligt te slapen, bidt de heilige geest in je.

  • boerenkool

    in vers 10 staat het word NU.