Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Uitnodiging Gemeente Groei Groep

  • Bapt. Gem. Hoogezand West

    Uitnodiging Gemeente Groei Groep

    Wat willen we in een Gemeente Groei Groep?

    De Gemeente Groei Groep (GGG) is een vorm van gemeenteopbouw waarbij het gaat om te groeien in geloof, in gemeenschap en in getal. In de Gemeente Groei Groepen steunen we elkaar in goede en slechte tijden, doen we bijbelse wijsheid op, bidden we gezamenlijk, leren we onze gaven kennen en ontstaan er nieuwe vriendschappen. Een kring komt eenmaal per twee weken bijeen.

    Voor de jeugd hebben we Jongeren Groei Groep.

    Wanneer u of jij belangstelling hebt kom dan gerust een keer op één van de avonden of mail naar postmaster@bghw.nl voor meer informatie of zie onze site www.bghw.nl

    Baptisten Gemeente Hoogezand West

  • CU.

    Nog een keer dan:

    Dit is een discussiebord, dus “klik”, weg ermee.

    Lees anders eerst eens even de huisregels hier, of lees je behalve de bijbel niets anders?

    met groet, CU.

  • Steven

    Er loopt hier ergens een verdwaalde schaap rond van een baptistische gemeente. Kan je die weer proberen mee te nemen? Wel een beetje voorzichtig aanpakken en probeer eens een andere manier van gemeenteopbouw, want ze denkt nu na gedoopt te zijn dat ze Joods is en dat ze allerlei wetten en regels moet volgen om de Messias te ontkennen.

    <><

  • Kwint

    Vertel er gelijk maar even bij dat jij dat verdwaalde schaap al eens een keer interne stokslagen gegeven hebt maar dat het niet geholpen heeft.

  • Kwint

    Ik heb even gegluurd op die site.

    Dit stemde mij toch wel een beetje droevig. :

    De geplande Alpha cursus van dit jaar gaat niet door. Er zijn te weinig deelnemers.

    Misschien is de drempel toch iets te hoog ?

    Kosten? 3 Euro per avond. Kosten voor een weekend zijn ongeveer 17,50 euro.

    (kosten mogen geen onneembare drempel zijn)

    http://www.bghw.nl/index.php?page=home2&pid=25

  • Kwint

    Leuk bijpassend muziekje om er bij na te mijmeren

    http://www.youtube.com/watch?v=L9rptVFplpg

  • Elia

    Zo'n Gemeente Groei Groep, dat is toch een door de Protestantse kerk opgezet systeem waar op structureel, thematische wijze uit een boekje een aantal items in het christelijk geloof worden behandeld. Om er een paar te noemen: gebed, evangelisatie en de zorg voor elkaar binnen de gemeente?

    Dat is een cursus voor gemeenten; waar de mensen zondag in de kerk christelijk zitten te zijn, maar die niet dagelijks in de Bijbel lezen en die geen tijd hebben om te bidden. Ze durven ook aan hun ongelovige buren, collega's en vrienden het evangelie niet te brengen.

    U kent dat wel en nu gaat er een plan voor komen, maar als er geen bezieling is, gebeurd er niets. Ik ben ervaringsdeskundige.

    Ik had een goed plan; maar dan moet u er een paar enthousiaste mensen op zetten en écht iets gaan DOEN, niet alleen erover praten.

    U zou met uw gemeente leden kunnen kijken hoever u kunt en durft te gaan, om daadwerkelijk iets te doen aan evangelisatie, hardop bidden met elkaar en iets leuks opzetten voor mensen die het moeilijk hebben. Zomaar een paar ideetjes.

    Het joods geworden schaap :)

  • Verbaasd

    :D

  • Elia

    Kwint schreef:

    >

    > Ik heb even gegluurd op die site.

    >

    > Dit stemde mij toch wel een beetje droevig. :

    >

    > De geplande Alpha cursus van dit jaar gaat niet door. Er zijn

    > te weinig deelnemers.

    Dat ging bij mij in de kerk indertijd precies zo.

    Ik denk dat er gewoon ook niet genoeg deelnemers komen voor deze cursus en als ze komen bloedt het na enige tijd dood.

    Komt omdat er alleen gepraat wordt en dan nog op een gestructureerde manier.

    Daarom lopen de kerken leeg en stromen de pinkster en volle evangeliegemeentes vol. Het moet tegenwoordig ‘ervaringsgeloof’ zijn.

    >

    >

    > Misschien is de drempel toch iets te hoog ?

    >

    > Kosten? 3 Euro per avond. Kosten voor een weekend zijn

    > ongeveer 17,50 euro.

    > (kosten mogen geen onneembare drempel zijn)

    >

    >

    > http://www.bghw.nl/index.php?page=home2&pid=25

  • Allen

    Nu je het zegt, ''Discussie pagina voor mensen die over hun geloofservaringen

    aan de hand van de Bijbel willen discussiëren''

    Dus KLIK!!, wegwezen jij