Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Intervieuw met John Gray op Ned 2

  • CU.

    Grappig om het verschil tussen kunstenaars en kunstenmakers hier te lezen. :)

    met groet, CU.

  • CU.

    Dat is een zogenaamd topje dat de theezakjes verborgen moet houden.

    met groet, CU.

  • Sofie

    Hmmm, niet gekeken, ook niet gelezen dat hij op tv kwam.

    Wel zijn boek gelezen.

    Ook het boek dat als Christelijke variant op dit thema is geschreven.

    Mannen zijn van Israel en vrouwen zijn van Moab…

    Geinig om de verschillende invalshoeken te zien en toch ook de gelijkheid.

    Wat vond jij van het interview?

    Gby Sofie

  • Elia

    :D

  • Elia

    Hm, dat geeft wel een beeld van de vrouwen waar jij mee omgaat denk ik :D

    Ellen

  • Elia

    Sofie schreef:

    >

    > Hmmm, niet gekeken, ook niet gelezen dat hij op tv kwam.

    > Wel zijn boek gelezen.

    > Ook het boek dat als Christelijke variant op dit thema is

    > geschreven.

    > Mannen zijn van Israel en vrouwen zijn van Moab…

    Ruth was een Moabistische en staat (niet voor niets) in hoog aanzien in Israël, zij was de overgrootmoeder van koning David.

    > Geinig om de verschillende invalshoeken te zien en toch ook

    > de gelijkheid.

    >

    > Wat vond jij van het interview?

    Nou ik vond dat hij zich behoorlijk had ontwikkeld sinds het laatste boek, wat ik van hem had gelezen. (of ik had mezelf ontwikkeld dat ik het nu anders zag) Wat ik bijzonder vond was zijn filosofisch oogpunt; dat eigenlijk de mensheid zich geestelijk niet echt verder heeft ontwikkeld. Ook de politiek - religieuze overeenkomst hiermee. Hij noemt dat religieus fundamentalisme, een utopie die wij andere volken willen opleggen.

    Bijvoorbeeld dat het westen Irak en Afganistan waren binnengevallen, om daar een democratie te vestigen, los van andere belangen zoals olie. Maar dat de mensen daar nog nooit een democratie hadden gehad, helemaal niet waren ingesteld waren om deze te krijgen. Dat dit niet zou gebeuren (hij gaf voorbeelden) vanwege dus dat er geen geestelijke ontwikkeling - evolutie plaats vond. Dat was denk ik zo'n beetje de kern.

    Hier de site waarop je de uitzending kunt bekijken en een veel profesionelere omschrijving als ik doe :)

    http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=9454438&md5=b8fd21a51c91bf34fa1bf263d2b5fe6d

    God bless U2,

    Ellen

    >

    > Gby Sofie

  • CU.

    Nou ja, dat jij een geweldig bos zelden gebruikt hout voor de deur hebt staan, dat wist ik al.

    Heb je overigens die moedervlek op je linker al laten verwijderen?

    Met groet, CU.

  • Douce

    Ik heb het interview niet gezien, maar misschien heb ik gelegenheid om het vanavond te bekijken of anders later in de week. Daarna zal ik kenbaar maken of het ook, zoals jij opperde, misschien iets voor mij was…:D:D:D Ik begrijp n.l. op dit moment de combinatie PS, Carl en Douce nog niet helemaal……………….., maar toch ook weer wel, paradoxaal dus.

    Douce

  • Elia

    Keurig Douce!

    :D

    Ellen

  • Elia

    Scherp opgemerkt CU, alleen die moedervlek zit ergens anders.

    Ellen :D