Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bijbel

  • Gonnie

    Wat is nu het meest belangrijk de bijbel op de juiste manier en op de juiste manier goed begrijpen en daar door de ander de loef af te steken ,hoe goed zij wel niet zijn met hun kennis over de bijbel of dat men zich in zet om het leven van ieder die het moeilijk hebben bij te staan, niet met woorden maar met daden.

    Respect voor ieders leven of men wel of niet in God gelooft dat mag niets uitmaken. Daar gaat het in het leven om.

    Ik word soms echt wel wat misselijk van dat gedoe over hoe goed zij wel niet zijn in hun geloof.

    .

  • Gonnie

    Nee het gaat zo als ik het lees, dat het o zo belangrijk is de bijbel juist op de letter goed te kennen. De bijbel goed kennen en begrijpen. Ik heb het niet over dat bijbelkenners in gebreken zijn in hun hulp aan anderen die in nood zijn.

    Zo dat wou ik ook even kwijt.

    .

  • Gonnie

    Scarlet jij hebt het zo juist verwoord wat ik eigenlijk ook zo bedoel.

    .

  • Gonnie

    frans

    Wat een drukte maken jullie toch over een wezen dat volgens jullie niet eens bestaat ?

    Dus ‘niets’ is je vijand en jullie willen gelovigen overtuigen dat ze van niets ‘bang’ zijn. Haha, hebben jullie nog gelijk ook.

    Geniet van een klein beetje sceptisisme van mijn kant. :-) 

    Als een gelovige mij verteld dat ongelovigen hun  ziel nooit, maar dan ook nooit rust zal hebben, vraag ik mij af of gelovigen dan misschien geloven uit bangheid.?

    Ik vind het wel heel vreemd om dat te opperen, als je echt van mensen houdt dan kan ik mij niet voorstellen dat je die mening hebt. Zelfs de grootste misdadiger  gun je dat uiteindellijk niet.

     

    .

  • Gonnie

    frans

    Mooi Gonnie, laat ik nu al jaren het tegenovergestelde beweerd hebben dan wat jij van mij als gelovige dus, beweerd. Nooit gehoord? of nooit geluisterd?

    De ziel die zondigd zal sterven !   weet je nog?

    Internet bewaard alles dus bewijs mij het tegendeel.

    Of ik heb mij verkeerd uit gedrukt of jij trekt verkeerde conclusie.

    Ik bedoelde een gelovige zei dat persoonlijk tegen mij, en ik herhaalde toen die uitspraak of dat zo was, en die persoon bevestigde dat.

    En ik weet dat jij zo niet bent. Eerlijk gezegd is het wel een onchristelijke gedachte van die persoon.

    .